החלפת מפרקים

מחירי ניתוחים פרטיים


מחירי ניתוחים פרטייםהחל משנת 2002 נאסר על בתי החולים הציבוריים להציע שירותים כגון ניתוחים פרטיים מסוגים שונים כמו למשל ניתוח החלפת מפרקים. בגלל זמני ההמתנה הארוכים, תורים לניתוחים וקיצור הסבל שנובע מהכאבים העזים וכן הניידות שהופכת להיות קשה יותר, החלו מטופלם להתעניין בחלופות דוגמת השתתפות הקופה בניתוח פרטי, הפעלת ביטוחי הבריאות והשתתפות עצמית בניתוח שכוללת את השתלים או רופא אורתופד פרטי על פי בחירה.

מטופלים פונים לרפואה הפרטית לקיצור התור ולקבלת רופא כירורג מומחה שיבצע את הניתוח על הצד הטוב ביותר, לאור הוותק וההתמחות שלו בניתוחי החלפת מפרקים.

הפער בין מחירי ניתוחים פרטיים להחלפת מפרקים

קיים פער משמעותי בסוגי המחירים לניתוח החלפת מפרק ברך, הנחשב להליך הנפוץ ביותר. מנתח בבית החולים הדסה יקבל 16,000 ₪  ואילו בבית חולים פרטי המחיר יהיה נמוך בחצי, כך שמחירו יעמוד על סך של 8,000 ₪. כשבית חולים ממשלתי מעוניין שאותו מנתח יעבוד בשעות אחר הצהריים, המנתח יקבל סך של 2,800 ₪ לניתוח. על ניתוח פרטי בבית חולים כמו הדסה, למשל, יקבל רופא כירורג פי 5.7 מהסכום בבית החולים הממשלתי.

שר"פ: קיצור זמן ההמתנה לניתוח החלפת מפרקים – כך ניתן לבחור את המנתח ולשלם לו באופן פרטי. לחלופין, ניתן להשתמש בביטוח הרפואי. במקרה זה, הרופא יידרש גם לשלם על ההוצאות השונות כמו שימוש במתקנים של ביה"ח עבור השימוש בהם.

הפעלת ביטוח מושלם

כך ניתן לבחור מנתח אורתופד בהסכם השתתפות עצמית נמוכה. כל הרופאים בהסכם מאושרים על ידי הוועדה המקצועית. ניתן לבצע ניתוח פרטי עם מנתח, שאינו חתום על הסכם עם קופת החולים בה מבוטח המטופל. כל המנתחים הנמצאים בהסכם, יעניקו שירות ייעוץ ובהשתתפות עצמית נמוכה, לפני ביצוע הניתוח.

דמי ההשתתפות העצמית בניתוח ייקבעו בהתאם לרובד הביטוחי של קופת החולים. ההשתתפות העצמית תכלול את מרכיבי הניתוח כגון: תשלום לבית החולים, שתלים בהשתתפות עצמית בגובה של 25% ממחיר השתל, ועד לתשלום כולל של 2,000 ₪.

הליכים שאינם מכוסים על ידי קופת החולים

במקרים אלו, קופת החולים אינה משתתפת בהוצאות הניתוח. גם סכום ההשתתפות העצמית משתנה בהתאם לבחירת המנתח ובית החולים בו יתבצע הניתוח.

יש לציין בנוסף, כי ההשתתפות העצמית של המטופל, תכלול בדיקות מעבדה, שירותי הדמיה רופא מרדים ותרופות שאושרו מראש, ע"י קופות החולים.

Exit mobile version