מהי דלקת מפרקים ניוונית?

שלחו לנו הודעה לייעוץ ראשוני

תוכן עניינים


דלקת מפרקים ניווניתאנשים רבים סובלים מכאבים כתוצאה של דלקת מפרקים ניוונית. הפגיעה במפרקים בדלקת מפרקים זו, נובעת כתוצאה מהפרה של שיווי בין תהליכי בנייה לבין תהליכי שחיקה והפירוק של הסחוס.

יש לציין, כי דלקת מפרקים שאובחנה ניוונית, הינה כתוצאה של השמנת יתר, במיוחד אם קיימת היסטוריה של בעיות ברכיים במשפחה. כאשר ישנה הפרה של שיווי המשקל, בין תהליכי בניית הסחוס, לבין תהליכי השחיקה והפירוק שלו נוצרת דלקת מפרקים ניוונית.

מחלת דלקת מפרקים ניוונית, מופיעה לרוב בגילאים מבוגרים . גם מי שיש לו היסטוריה משפחתית של דלקת מפרקים ניוונית, יסבול ממחלה זו. אם למשל מדובר על תאומים זהים, ולאחד יש דלקת מפרקים ניוונית, גם התאום יסבול ממחלה זו.

דלקת מפרקים ניוונית: כל מפרק יכול להיות מושפע

ניתן למצוא מפרקים שעשויים להיפגע בשכיחות גבוהה יותר, למשל מפרקי האצבעות, עמוד השדרה, מפרקי הירכיים, הברכיים והידיים. כאשר החולה במחלה זו, מפעיל מאמץ וישנה כבר דלקת, כבר ניתן לראות באדמומיות או בנפיחות וחום מקומי במפרקים שמעורבים במחלה זו.

שינויים יכולים להתפתח במפרקים הפגועים של החולה. אם למשל הפגיעה היא בחוט השדרה, תורגש חולשה ויהי לחץ על עמוד השדרה שיוקרן לרגליים או הקרנה של הכאבים. אם הדלקת, פוגעת באצבעות הידיים, יופיעו גושים שמכוסים בסחוס בין האצבעות. אבחנה של רופא, לאחר בדיקה וביצוע תצלומי רנטגן, ניתן יהיה להבחין במפרקים הפגועים. כאשר קיים מרווח בין המפרקים השונים, זה הסימן כי מדובר בדלקת מפרקים ניוונית שיש לטפל בה בהקדם.

טיפול בכאבי דלקת מפרקים

המטרה החשובה ביותר בטיפול של דלקת מפרקים ניוונית, היא שיכוך הכאב. חומרת הכאב עשויה להשתנות בין החולים, כגון מה המפרק שלקוי ומה הפגיעה בתפקוד יום יומי של כל מטופל. ניתן ליטול תרופות ובד בבד, לבצע פיזיותרפיה, אפוסתרפיה,  ודיקור סיני. גם יוגה עשויה להקל אבל אין ממש תרופה או ריפוי לכאב של מפרקים כואבים, בגין דלקת ניוונית במפרקים.

הטיפול התרופתי כולל נוגדי דלקות שאינם סטרואידים, הזרקת סטרואידים למפרק, הזרקת חומצה היאלרונית  ותרופות הנקבעות באופן אישי בהתאם לחומרת התסמינים. אם הכאבים ממשיכים, יש לשקול ניתוח של החלפת מפרק במפרק מלאכותי.  המפרקים שנפגעים הם הברך, הירך, עמוד השדרה וכפות הידיים. רוב הסובלים מהמחלה לראשונה, מתחילים לחוות כאבים סביב המפרק במהלך נשיאת משקל או מאמץ.

כשהכאב חוזר – גם לאחר ישיבה, הכאב יחזור ויחמיר בזמן ההליכה. רופאים שונים סבורים שהסיבות לדלקת מפרקים  מתחילות בשינוי הסחוס והעצם ומסתיימות במערכת השרירית שמייצבת את המפרק. גם מחלות מטבוליות הרמוניות, עצביות, גרמיות, שברים וזיהומים, הם אלה הגורמים העיקריים למחלה זו.

מתי מבינים שצריך ניתוח החלפת מפרק?

הסובלים מכאבים כרוניים בברכיים, חייבים ייעוץ של מנתח ברך. לאחר ניתוח החלפת מפרק ברך, יש לבצע תרגילים מסוימים באמצעות טיפולי פיזיותרפיה על בסיס קבוע, עד להתחלת השיקום וחזרה לחיי השגרה. כל עוד לא ניתן לשוב לעבודה, או שהשגרה הופרעה, תוכלו כמובן לקבל חוות דעת רפואית ולהגיע למוסד לביטוח הלאומי, כך שתקבלו קצבה שתספיק לכם לכל הזמן שלא עבדתם.

אם המצב מחמיר, כדאי להתייצב שנית בפני הוועדה הרפואית עם דוחות רפואיים חדשים שיעידו על מצבכם הרפואי ועל המוגבלויות.

מומחית לטיפול בברכים ד"ר רויטל מלאכי
מומחית לטיפול בברכים ד"ר רויטל מלאכי

ד"ר רויטל מלאכי, מייסדת המרכז לטיפול בברכים והחלפת מפרק ברך, מגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה מ- 10 שנים בהם היא טיפלה בהצלחה במאות מטופלים ומטופלות. טיפול באנשים תמיד משך אותי, בחירת המקצוע הגיעה ישירות מהלב!

המרכז להחלפת מפרקים

אם אתם עומדים לעבור ניתוח להחלפת מפרק,
חברת איימיס מציעה לכם את שירותי מחלקת הניתוחים האורתופדיים,
הכוללת אפשרויות טיפולים כירורגיים ברמה גבוהה, אותם מבצעים מומחים בעלי מוניטין רב,
מארצות הברית, אירופה ישראל.

למה לבחור באיימיס לניתוח החלפת מפרקים?

שלחו לנו הודעה

פוסטים נוספים:
השמנת יתר חריגה ושחיקת מפרקים

כיום, אחוזי השמנת היתר באוכלוסייה מגיעים לממדים היסטוריים, שלמרבה הצער רק עולים משנה לשנה. אנשים הסובלים מהשמנת יתר חולנית, נמצאים בסיכון מוגבר. המדובר הוא באנשים

שחיקת מפרק הירך

כאבים במפרק הירך, הם תופעה ידועה במיוחד בגיל מתקדם. כאבים אלה, גורמים לאי נוחות ולהגבלה בתנועה. איכות החיים נפגעת, אבל עם התקדמות הרפואה, ניתן לבצע

שינויים ניווניים במפרקים כתוצאה מדלקת

קיימים  סוגים רבים של דלקות מפרקים. ישנן דלקות שהן אוטואימוניות, כאלה הנגרמות שנגרמות בשל מחלות מטבוליות. אחת ממחלות הפרקים השכיחות, הינה דלקת פרקים ניוונית שהיא

שבר בצוואר הירך

  בכל שנה, מיליוני אנשים בעולם, במיוחד בקרב הגיל השלישי, לוקים בשבר בצוואר הירך. במקרים אלה אין פעולה אחרת לעשות מאשר ניתוח לקיבוע השבר. רוב

דלקת מפרקים שגרונית

  רבים סובלים מדלקת פרקים, אך ישנם שני סוגים של דלקות. הדלקת הראשונה הינה ניוונית והשנייה הינה דלקת מפרקים שגרונית. מדובר על מחלה כרונית במפרקי

053-3528218
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!