דלקת מפרקים שגרונית

שלחו לנו הודעה לייעוץ ראשוני

תוכן עניינים


 

דלקת מפרקים שגרוניתרבים סובלים מדלקת פרקים, אך ישנם שני סוגים של דלקות. הדלקת הראשונה הינה ניוונית והשנייה הינה דלקת מפרקים שגרונית. מדובר על מחלה כרונית במפרקי הגוף וכן המפרקים הקטנים שנמצאים בכפות הידיים.

בדרך כלל באופן סימטרי. ברוב המקרים, לא תהיה פגיעה במפרק החיצוני של האצבעות, אבל התקדמותה של מחלה זו, עשויה לגרום לדפורמציה במפרקים השונים, תוך הגבלה חמורה בתנועה.

השכיחות דלקת מפרקים שגרונית היא דווקא בקרב נשים. המחלה מופיעה בגילאים שבין חמישים לשבעים. הכאבים גוברים לאחר מנוחה ולא בהפעלה של המפרקים. הכאבים מתחילים בשעות הבוקר ולאחר שנה של לילה. יש לציין כי המפרקים נפוחים, כואבים ורגישים במיוחד למגע.

מחלה דלקתית סיסטמתית – זוהי דלקת זיהומית שהיא בעצם מחלה דלקתית אימונית. בדם של כל החולי במחלה זו, נמצא הנוגדן העצמי , אשר פועל נגד נוגדנים אחרים. קיימים קריטריונים שונים לאבחון מחלה זו, כמו למשל בדיקות מעבדה שהרופא ייתן לכם לבצע.

הליך פופולארי: ניתוח חוזר להחלפת מפרק ירך

כדי לבצע החלפה זו יש להיות בעל מיומנות רפואית וכירורגית גבוהה. השתלים הייעודיים להשתלה חוזרת גדולים יותר מאשר השתל המקורי ועליהם להיות סטריליים, אך הם יקרים יותר מהשתלים הראשונים.  כל פעילות לאחר הניתוח, חייבת להינקט בזהירות רבה, אפילו נהיגה הופכת להיות קשה, עצם הכניסה והיציאה אל הרכב וממנו הופך להיות משימה.

בררו כאשר אתם מרותקים כמה שבועות למיטה, אם יש לכם ביטוח אובדן כושר עבודה, אך במקביל, פנו למוסד לביטוח לאומי, לקבלת זכויות ואחוזי נכות ע"י קצבה שמגיעה לכם.

הזכויות שמגיעות למטופל לאחר ניתוח החלפת עצם הירך מהמוסד לביטוח הלאומי

במוסד לביטוח הלאומי, ניתוח של השתלת מפרק, מקנה זכויות כגון אחוזי נכות למטופל שעבר את הניתוח. אם לדוגמא, המפרק הושתל תחת אזור צוואר הירך ולאחר השיקום, המטופל יכול להתהלך רק בעזרת מקל הליכה או מכשיר הליכה, אחוזי הנכות שיוענקו יהיו 80%. מפרק מדומה יכול גם להוות אחוזי נכות בשיעור שבין ארבעים לחמישים אחוזים, הכול תלוי במצב המטופל והחלטות הוועדה הרפואית.

ישנם מקרים שונים של ניתוחי החלפת מפרקים בירך או בברך, שאחוזי הנכות יהיו שונים. למשל החלפת עצם הירך, יכול לגרום לקיצור רגל אחת בכ-15 ס"מ, מה שמקנה ארבעים אחוזי נכות נוספים.

מיצוי הזכויות

קיימות עמותות שונות למנותחי עצם הברך, הירך, ומפרקים שונים, כך שניתן להתעניין ולברר מה הזכויות המגיעות לכם, כגון: הנחה בעירייה בתשלומי הארנונה כנכים, הנחה בתחבורה הציבורית, במשרד הבינוי והשיכון לשכירות או רכישת דירה, פטור מאגרת רישוי במשרד התחבורה ועוד.

כדאי לברר היטב את כל מה שמגיע לכם, אחרת אם לא תחפשו לא תמצאו ולכן, קשר עם עמותות שונות שקשורות למטופלים שעברו ניתוחים בהחלפת המפרק לדעת מה הזכויות המגיעות לכם, לאחר סבל ממושך של כאב שהגביל אתכם בביצוע מטלות יום יומיות או אפילו בחזרה תקינה לעבוד. גם פטור ממס הכנסה עד לשיעור של 90 ואף 100% ניתן לקבל  למי שעבר ניתוח להחלפת עצם הירך או הברך. 

מומחית לטיפול בברכים ד"ר רויטל מלאכי
מומחית לטיפול בברכים ד"ר רויטל מלאכי

ד"ר רויטל מלאכי, מייסדת המרכז לטיפול בברכים והחלפת מפרק ברך, מגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה מ- 10 שנים בהם היא טיפלה בהצלחה במאות מטופלים ומטופלות. טיפול באנשים תמיד משך אותי, בחירת המקצוע הגיעה ישירות מהלב!

המרכז להחלפת מפרקים

אם אתם עומדים לעבור ניתוח להחלפת מפרק,
חברת איימיס מציעה לכם את שירותי מחלקת הניתוחים האורתופדיים,
הכוללת אפשרויות טיפולים כירורגיים ברמה גבוהה, אותם מבצעים מומחים בעלי מוניטין רב,
מארצות הברית, אירופה ישראל.

למה לבחור באיימיס לניתוח החלפת מפרקים?

שלחו לנו הודעה

פוסטים נוספים:
השמנת יתר חריגה ושחיקת מפרקים

כיום, אחוזי השמנת היתר באוכלוסייה מגיעים לממדים היסטוריים, שלמרבה הצער רק עולים משנה לשנה. אנשים הסובלים מהשמנת יתר חולנית, נמצאים בסיכון מוגבר. המדובר הוא באנשים

שחיקת מפרק הירך

כאבים במפרק הירך, הם תופעה ידועה במיוחד בגיל מתקדם. כאבים אלה, גורמים לאי נוחות ולהגבלה בתנועה. איכות החיים נפגעת, אבל עם התקדמות הרפואה, ניתן לבצע

שינויים ניווניים במפרקים כתוצאה מדלקת

קיימים  סוגים רבים של דלקות מפרקים. ישנן דלקות שהן אוטואימוניות, כאלה הנגרמות שנגרמות בשל מחלות מטבוליות. אחת ממחלות הפרקים השכיחות, הינה דלקת פרקים ניוונית שהיא

שבר בצוואר הירך

  בכל שנה, מיליוני אנשים בעולם, במיוחד בקרב הגיל השלישי, לוקים בשבר בצוואר הירך. במקרים אלה אין פעולה אחרת לעשות מאשר ניתוח לקיבוע השבר. רוב

מהי דלקת מפרקים ניוונית?

אנשים רבים סובלים מכאבים כתוצאה של דלקת מפרקים ניוונית. הפגיעה במפרקים בדלקת מפרקים זו, נובעת כתוצאה מהפרה של שיווי בין תהליכי בנייה לבין תהליכי שחיקה

053-3528218
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!