ניתוח החלפת מפרקי אצבעות

שלחו לנו הודעה לייעוץ ראשוני

תוכן עניינים


החלפת מפרקי אצבעותהחלפת מפרק היא ניתוח כירורגי אורתופדי המשמש לטיפול בבעיות מפרקים. במהלך הניתוח, המנתח מבצע חתך אחד, או מספר חתכים, בשורש כף היד, להסרת מספר עצמות, והחלפתן בתותבות. בהמשך מתבצע ניקוב עצמות שורש כף היד והאמה לשם קיבוע התותב.

עם החדרת התותב והדבקתו, האזור המטופל נחבש בתחבושת אלסטית ומבוצע קיבוע.

כיצד מבוצע ניתוח החלפת מפרקי אצבעות?

ניתוח זה קל הרבה יותר במונחי התאוששות, בהשוואה לניתוחים אחרים, אך עדיין דורש שימוש בחומרי הרדמה וציוד מיוחד בחדר הניתוח. המטופל מקבל הרדמה כללית או מקומית, בהתאם לחומרת הבעיה. חתך קטן, בערך בגודל חור קטן, מבוצע להחדרת מכשיר ארתוסקופיה, המשמש לניתוח באמצעות מקור אור ומצלמת וידיאו המקרינה תמונות על גבי צג ומנחה את המנתח בביצוע ההליך.

ניתן לבצע מספר חתכים נוספים על מנת להתבונן על חלקים אחרים של מפרקי האצבעות או להחדיר מכשירים אחרים. כשהמנתח מגיע לאזור הניתוח, הוא משתמש במכשירים שתוכננו במיוחד לביצוע החלפת מפרקי האצבעות, והוחדרו דרך החתכים.

מעקב לאחר הניתוח

לאחר הניתוח, החתכים נתפרים היטב, והמטופל מועבר מחדר הניתוח לחדר התאוששות. חולים רבים זקוקים לתרופות מועטות בלבד לשיכוך כאבים. לפני השחרור, המטופל מקבל הנחיות לגבי הטיפול בחתכים, מאילו פעילויות עליו להימנע, ואילו תרגילים עליו לבצע על מנת לסייע בהחלמה. במהלך ביקור המעקב, המנתח יבדוק את החתכים, יסיר את התפרים, אם קיימים, וידון בתכנית השיקום.

תקופת השיקום וההתאוששות תלויה במורכבות הבעיה. לעתים, במהלך הניתוח, המנתח עשוי לגלות שפציעה או מחלה אינן ניתנות לטיפול כראוי באמצעות הניתוח בלבד, ויתכן שיידרש הליך ניתוח "פתוח" נרחב, אותו ניתן לבצע כשהמטופל עדיין מורדם, או במועד מאוחר יותר לאחר שהמנתח דן עם המטופל בממצאים.

יתרונות – למרות שניתוח ארתרוסקופי להחלפת מפרקי אצבעות קיבל תשומת לב ציבורית רבה, היות והוא משמש לטיפול בפציעות ספורט, הוא כלי בעל ערך רב עבור כל המטופלים האורתופדיים, וקל יותר מבחינת המטופל בהשוואה לניתוח "פתוח". רוב המטופלים העוברים הליך זה יכולים לשוב הביתה מספר שעות לאחר הניתוח.

סיבוכים אפשריים – למרות שהם נדירים, סיבוכים מתרחשים מדי פעם במהלך הניתוח או לאחריו, וכוללים זיהומים, דימומים, כגון קרישי דם של וריד, נפיחות מוגברת או דימום, נזק לכלי דם או עצבים, ושבירת כלי ניתוח. אלו הסיבוכים הנפוצים ביותר, אך הם מתרחשים בקרב פחות מאחוז מכל הליכי החלפת מפרקי אצבעות.

התאוששות מניתוח החלפת מפרקי אצבעות

לאחר הניתוח, החתכים זקוקים למספר ימים עד שהם נרפאים. את התחבושות ניתן להסיר בבוקר שלאחר הניתוח, ואת רצועות הדבק ניתן ליישם על מנת לכסות את החתכים הקטנים בתהליך הריפוי. למרות שהפצעים הקטנים וכאבי מפרקי האצבעות כתוצאה מהניתוח הם מינימאליים, נדרשים מספר שבועות עד שהמפרקים מתאוששים בצורה מקסימאלית.

תכנית שיקום אורתופדי מוצעת כדי להאיץ את ההחלמה ולהגן על תפקוד האצבעות בעתיד. החולים יכולים לשוב לעבודה או ללימודים או לחדש את הפעילות היומית בתוך מספר ימים. ספורטאים ומטופלים אחרים במצב גופני טוב עשויים לשוב, במקרים מסוימים, לפעילות ספורטיבית בתוך מספר שבועות.

כל מצב נבחן לגופו – אך יש לזכור שאנשים שעברו הליך החלפת מפרקי אצבעות עשויים לקבל אבחנות שונות ולסבול ממצבים קבועים מראש, ותכן ניתוח של כל מטופל ייחודי לאותו אדם, וזמן ההחלמה משקף את המצב האישי.

מומחית לטיפול בברכים ד"ר רויטל מלאכי
מומחית לטיפול בברכים ד"ר רויטל מלאכי

ד"ר רויטל מלאכי, מייסדת המרכז לטיפול בברכים והחלפת מפרק ברך, מגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה מ- 10 שנים בהם היא טיפלה בהצלחה במאות מטופלים ומטופלות. טיפול באנשים תמיד משך אותי, בחירת המקצוע הגיעה ישירות מהלב!

המרכז להחלפת מפרקים

אם אתם עומדים לעבור ניתוח להחלפת מפרק,
חברת איימיס מציעה לכם את שירותי מחלקת הניתוחים האורתופדיים,
הכוללת אפשרויות טיפולים כירורגיים ברמה גבוהה, אותם מבצעים מומחים בעלי מוניטין רב,
מארצות הברית, אירופה ישראל.

למה לבחור באיימיס לניתוח החלפת מפרקים?

שלחו לנו הודעה

פוסטים נוספים:
חדש: ניתוח רובוטי להחלפת מפרקים

הפופולריות של ניתוחי החלפת מפרק הולכת ועולה. בקצב הנוכחי, ההערכה היא כי עד סוף העשור צפוי מספר המנותחים לשלש את עצמו. יש החוזים שהמספר אף

החלפת מפרק בעזרת מחשב

אוסטוארטרוזיס היא מחלת מפרקים נפוצה ביותר המתאפיינת בהריסה של הסחוס שהוא חלק מהמפרק אשר עוטף את קצות העצמות ולמעשה מאפשר תנועתיות חלקה של המפרק. כאשר

הפרוטזות המתוחכמות בעולם

אנשים רבים משתמשים בביטויים נפוצים דוגמת "המכונית היא הרגליים שלי" או "המחשב הזה הוא הידיים שלי בחוץ לארץ", אך מה אם באמת חסרות לאדם ידיים או

053-3528218
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!