החלפת מפרק ירך מלאה

שלחו לנו הודעה לייעוץ ראשוני

תוכן עניינים

החלפת מפרק ירך מלאהניתוח החלפת מפרק ירך הוא הליך שבו הרופא מסיר את מפרק הירך הכואב כתוצאה מדלקת מפרקים, ומחליף אותו במפרק מלאכותי המיוצר מרכיבי מתכת ופלסטיק. ההליך מבוצע כאשר כל אפשרויות הטיפול האחרות לא הצליחו לספק הקלה בכאב. הניתוח מקל על מפרק הירך הכואב, מה שהופך את ההליכה לקלה יותר.

מה קורה במהלך ניתוח החלפת מפרק ירך מלאה?

ניתוח זה ניתן לביצוע באופן מסורתי או באמצעות שיטה פולשנית מינימאלית. ההבדל העיקרי בין שני ההליכים הוא גודל החתך. במהלך ניתוח החלפת מפרק ירך מלאה, המטופל מקבל הרדמה כללית להרפיית השרירים ושינה עמוקה זמנית. ההרדמה מונעת תחושת כל כאב במהלך הניתוח או מודעות להליך. אפשרות חלופית היא הרדמה בעמוד השדרה על מנת לסייע במניעת כאב.

הרופא מבצע חתך לאורך דופן הירך ומעביר את השרירים המחוברים לחלק העליון של עצם הירך כדי לחשוף את מפרק הירך. בהמשך, החלק הכדורי של המפרק מוסר באמצעות חיתוך עצם הירך עם מסור, ואז מחוברת תותבת מלאכותית לעצם הירך באמצעות חומר מיוחד המאפשר את חיבור העצם הנותרת למפרק החדש.

שיטות ניתוח החלפת מפרק ירך מלאה

בשלב הבא הרופא מכין את פני הירך, מסיר כל סחוס פגום ומחבר את חלק השקע המחליף לעצם הירך. החלק הכדורי החדש של עצם הירך מוחדר לחלק השקע של הירך. ניקוז מוצב על מנת לסייע בניקוז כל נוזל. הרופא ממחבר את השרירים וסוגר את החתך.

בעוד שמרבית ניתוחי החלפת הירך מבוצעים כיום באמצעות השיטה הסטנדרטית, הכוללת חיתוך לאורך דופן הירך, בשנים האחרונות, חלק מהרופאים משתמשים בשיטה פולשנית מינימאלית, הכוללת חתך אחד עד שניים באורך של שניים עד חמישה סנטימטרים. אותו הליך מבוצע באמצעות חתכים קטנים כמו ניתוח החלפת מפרק ירך רגיל.

החתכים הקטנים מפחיתים את אובדן הדם, מקלים על הכאב לאחר הניתוח, מקצרים את זמן השיקום בבית החולים, מפחיתים את מראה הצלקת, ומאפשרים ריפוי מהיר.

מה קורה לאחר ניתוח החלפת מפרק ירך מלאה?

המטופל צפוי להישאר בבית החולים למשך ארבעה עד שישה ימים, ולשכב במיטה עם כרית בין הרגליים על מנת לשמור על מפרק הירך החדש במקום. צינור ניקוז ממוקם בשלפוחית השתן כדי לסייע בעשיית הצרכים.

פיזיותרפיה מתחילה ביום שלאחר הניתוח, ובתוך יומיים ניתן ללכת עם הליכון, קביים או מקל. טיפולי הפיזיותרפיה ממשיכים למשך שבועות עד חודשים לאחר הניתוח.

מאילו פעילויות יש להימנע לאחר ניתוח החלפת מפרק ירך מלאה?

בין חצי שנה עד שנה לאחר הניתוח, יש להימנע מפיתול הרגל. יש להימנע אף מהצבת משקל על הרגל ולא לכופף את הירך בזווית של תשעים מעלות. זה כולל אף כיפוף קדימה וכריעה מהמותניים. הפיזיותרפיסט מספק שיטות וציוד הסתגלות המסייעים לבצע את כל ההנחיות ואמצעי הזהירות במהלך הפעילות היומית. יש להקפיד על המלצות המטפל לשמירת מפרק הירך החדש ומניעת זעזועים העשויים לדרוש ניתוח נוסף.

גם לאחר שמפרק הירך נרפא, יש להימנע מפעילות ספורטיבית או נשיאת משאות כבדים. המפרק החלופי מיועד לפעילות יומיומית רגילה.

החלפת מפרק ירך – מי מתאים למעבר ניתוח להחלפת הירך?

החלפת מפרק ירך מהווה בסופו של דבר ניתוח שמבוצע אצל אנשים ספציפיים בלבד, ועבור מקרים נקודתיים בלבד. אנשים שיתאימו למעבר ניתוח להחלפת מפרק הירך, הם אנשים שסובלים מתופעה נדירה אשר נקראת אוסטיאוארטריטיס, וסובלים ממנה בעקבות הרקעים הבאים – אנשים אשר מחזיקים בידם מחלה מולדת במפרק הירך, אנשים שסובלים ממחלה כרונית הנוגעת במפרק הירך, במקרים שבהם יש נמק גדול במפרק הירך, או לחלופין, במקרים שבהם אדם מסוים סובל משבר במפרק הירך.

החלפת מפרק ירך – באיזה שתלים משתמשים עבור ביצוע החלפה של הירך?

במידה שתבצעו את הניתוחי להחלפת מפרק הירך במקום מקצועי ומסודר לצורך ביצוע של ניתוחים כאלה, אזי שמקום מקצועי עשוי להשתמש בשתלים מקצועיים, של חברות מובילות בתחום זה מבחינה בינלאומית. השתל שמוחדר לתוך הגוף שלנו, הוא שתל אשר דומה במבנה שלו אחד לאחד לצורה של המפרק הטבעי של הירך. השתל בו עושים שימוש בעת ביצוע ניתוח להחלפת ירך, הוא שתל אשר עשוי לרוב מטיטניום, בחלק של השתל שמקובע לעצמות הגוף שלנו. בשתל המדובר, תוכלו לראות נקבוביות קטנות שקיימות בחומר הטיטניום, זאת כאשר התפקיד העיקרי של  הנקבוביות האלה הוא להיות צמודים ככל הניתן לעצם הטבעית שלנו, ולעודד את העצם שלנו לצמוח לתוך השתל, עד שנגיע למצב שבסופו של דבר השתל שהתקנו בגופנו הוא חלק בלתי נפרד מהגוף שלנו.

החלפת מפרק ירך – טיפול פיזיותרפי יכול לסייע לאחר החלפת המפרק

החלפת מפרק הירך עשויה להיות לא פשוטה בכלל עבור אנשים רבים, שעתידים לסבול מהליך שיקום רפואי ארוך ומתיש. טיפול פיזיותרפי, יכול לסייע רבות לאנשים שעברו ניתוח להחלפת מפרק הירך. הליך זה, עשוי לסייע להם לחזור לשגרה ולתפקוד מלאים מהר ובצורה פשוטה ככל הניתן.

לסיכום, בין אם אתם נמצאים לפני התהליך ובין אם כבר הוחלט מבחינה רפואית שהחלפת מפרק ירך היא הפתרון הטוב ביותר עבורכם, בחרו רופא מקצועי, אמין, עם שם ומוניטין בתחום כדי שתדעו שאתם בידיים הכי טובות שאפשר ותוכלו לשפר אחרי הניתוח את החיים שלכם מבחינה תפקודית.

מומחית לטיפול בברכים ד"ר רויטל מלאכי
מומחית לטיפול בברכים ד"ר רויטל מלאכי

ד"ר רויטל מלאכי, מייסדת המרכז לטיפול בברכים והחלפת מפרק ברך, מגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה מ- 10 שנים בהם היא טיפלה בהצלחה במאות מטופלים ומטופלות. טיפול באנשים תמיד משך אותי, בחירת המקצוע הגיעה ישירות מהלב!

המרכז להחלפת מפרקים

אם אתם עומדים לעבור ניתוח להחלפת מפרק,
חברת איימיס מציעה לכם את שירותי מחלקת הניתוחים האורתופדיים,
הכוללת אפשרויות טיפולים כירורגיים ברמה גבוהה, אותם מבצעים מומחים בעלי מוניטין רב,
מארצות הברית, אירופה ישראל.

למה לבחור באיימיס לניתוח החלפת מפרקים?

שלחו לנו הודעה

פוסטים נוספים:
חדש: ניתוח רובוטי להחלפת מפרקים

הפופולריות של ניתוחי החלפת מפרק הולכת ועולה. בקצב הנוכחי, ההערכה היא כי עד סוף העשור צפוי מספר המנותחים לשלש את עצמו. יש החוזים שהמספר אף

החלפת מפרק בעזרת מחשב

אוסטוארטרוזיס היא מחלת מפרקים נפוצה ביותר המתאפיינת בהריסה של הסחוס שהוא חלק מהמפרק אשר עוטף את קצות העצמות ולמעשה מאפשר תנועתיות חלקה של המפרק. כאשר

הפרוטזות המתוחכמות בעולם

אנשים רבים משתמשים בביטויים נפוצים דוגמת "המכונית היא הרגליים שלי" או "המחשב הזה הוא הידיים שלי בחוץ לארץ", אך מה אם באמת חסרות לאדם ידיים או

053-3528218
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!