היכן לבצע ניתוח החלפת מפרק?

שלחו לנו הודעה לייעוץ ראשוני

תוכן עניינים


היכן לבצע ניתוח החלפת מפרק?ניתוח החלפת מפרק נחשב לאחד הניתוחים האורתופדיים הנפוצים ביותר. בניתוח שכזה מחליפים מפרק פגוע, שיכול להיות מפרק הירך, מפרק הברך או כל מפרק אחר, שנפגע באופן חמור.

הפגיעה יכולה להיות תוצאה של מחלה כגון דלקת פרקים, זו יכולה להיות תוצאה של חבלה, שחיקה, אי זרימת דם מספקת לאזור, מה שהביא ליצירת נזק.

ההחלטה על ביצוע ניתוח איננה נעשית מבלי שניסיונות לטיפולים שמרניים נוסו קודם לכן. אך אם הכאבים חזקים, אם המגבלה בתנועה פוגעת עמוקות באיכות החיים וביכולת התפקוד – מגיע השלב החשוב של הבחירה במקום שבו תרצו לבצע את הניתוח. אז היכן כדאי לבצע את הטיפול ומהם השיקולים שיש לקחת בחשבון?

במרכז רפואי מתמחה

ניתוחי החלפת מפרק יכולים בהחלט להיעשות במרכז רפואי גדול ובמסגרת הרפואה הציבורית. עם זאת, חשוב לבדוק היטב האם בבית החולים הסמוך אליכם קיימת המומחיות המספקת לכך. לא כל אורתופד הינו בעל ניסיון מספק וכך גם לא כל מנתח. חשוב לוודא שבמרכז הרפואי אליו אתם פונים קיימת המומחיות בניתוחי החלפת מפרק ובפרט – ניתוחים להחלפת המפרק שבו מדובר.

באותה נשימה נזכיר שלא כל הפרוצדורות להחלפת מפרקים זהות. יש כיום מרכזים רפואיים שמסוגלים לבצע ניתוח כזה אפילו כאשר המטופלים הינם צעירים בגילם – דבר מה שבעבר היה נחשב למאוד לא מומלץ. אם כן, חשוב לבדוק לגבי המרכז הרפואי המעניין אתכם – מהי המומחיות, אילו גילאים הם יכולים לנתח, כמובן מי יהיה הצוות הרפואי.

אפשר לשקול טיפול רפואי פרטי

חלק מניתוחי החלפת המפרקים בארץ נעשים ברמה גבוהה מאוד כחלק משירותי הרפואה הפרטיים. במידה ושוקלים לערוך את הניתוח במסגרת פרטית – חיוני לבדוק כמה וכמה דברים. קודם כן, יש לבדוק מהי ההיערכות של בית החולים לטיפול במקרי חירום רפואיים שעלולים לצוץ תוך כדי.

חיונית היכולת לתת מענה איכותי ומהיר כאשר משהו לא מתנהל כמצופה. דבר נוסף שצריך לבדוק זה כמובן – מיהו הרופא המנתח. אגב, יש לציין שלא רק למנתח יש משמעות בהצלחת הניתוח. מכיוון שמדובר בניתוח שנעשה בהרדמה כללית, חשוב מאוד להתרשם לחיוב גם מהרופא המרדים שצריך להיות מנוסה מאוד.

יש פרוצדורות שונות

כאשר רוצים להחליט היכן לבצע את הניתוח, יש לקחת בחשבון שלא בכל מרכז רפואי מבצעים את כל סוגי הפרוצדורות בהחלפת מפרק. כדאי מאוד לעשות שיעורי בית ולהבין אילו טכניקות קימות ואילו מהן יכולות להתאים לפי סוג המפרק שאותו יש להחליף ולפי מצב בריאות, גיל, מצב רפואי כללי.

חשוב לציין שיש כיום טכניקות כירורגיות טובות למדי שיכולות אפילו להוות חלופה להחלפת מפרק מלאה. פרוצדורה כירורגית אפשרית יכולה לכלול למשל קיבוע של המפרק שעשוי להתאים בחלק מהמקים. חשוב לבדוק, בכמה מרכזים רפואיים או אצל כמה רופאים פרטיים גם מהן השיטות שבהן משתמשים כאשר מגיעים לשלב שבו מחברים את המפרק המוחלף לעצמות הסמוכות. רק לאחר שאוספים מידע מלא בעניין זה – ההחלטה תהיה מושכלת.

במימון חברות הביטוח

הרובד הנוסף של קבלת ההחלטה היכן לבצע את הניתוח מבוססת על שאלת קיומו של ביטוח רפואי פרטי. רופאים פרטיים ומרכזים רפואיים פרטיים עשויים להגיע להסדרים עם חלק מחברות הביטוח הפרטיות או עם כולן. ניתן בהחלט לפנות לחברת הביטוח שלכם ולקבל רשימה של רופאים שעימם קיים הסדר.

לאחר מכן ניתן לברר פרטים נוספים אודות המרכז הרפואי שבו ניתן לקבל את הטיפול. מובן שיש להתעדכן גם באחוזי ההצלחה בכל מרכז רפואי וחשוב לדעת מהו הוותק של המנתח, בהחלפת המפרק הרלוונטי.

אולי יעניין אותך גם:

החלפת מפרק ממוחשבת: מדויקת יותר ומותאמת לנתונים הייחודים של כל מטופל/ת

מומחית לטיפול בברכים ד"ר רויטל מלאכי
מומחית לטיפול בברכים ד"ר רויטל מלאכי

ד"ר רויטל מלאכי, מייסדת המרכז לטיפול בברכים והחלפת מפרק ברך, מגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה מ- 10 שנים בהם היא טיפלה בהצלחה במאות מטופלים ומטופלות. טיפול באנשים תמיד משך אותי, בחירת המקצוע הגיעה ישירות מהלב!

המרכז להחלפת מפרקים

אם אתם עומדים לעבור ניתוח להחלפת מפרק,
חברת איימיס מציעה לכם את שירותי מחלקת הניתוחים האורתופדיים,
הכוללת אפשרויות טיפולים כירורגיים ברמה גבוהה, אותם מבצעים מומחים בעלי מוניטין רב,
מארצות הברית, אירופה ישראל.

למה לבחור באיימיס לניתוח החלפת מפרקים?

שלחו לנו הודעה

פוסטים נוספים:
החלפת מפרק

ישנם ניתוחים מורכבים, במיוחד בכל הקשור לניתוחים אורתופדיים. אחד מהניתוחים הנפוצים ביותר, הוא ניתוח החלפת מפרק. בגלל הסיכוי לזיהום לאחר הניתוח, רופאים רבים ממליצים ליטול

ניווט בגמילה לאחר החלפת מפרק: טיפים ואסטרטגיות

ניתוח החלפת מפרקים יכול להיות חוויה משנה חיים עבור אלה שעוברים אותו, ומציע הקלה בכאבים ושיפור ניידות. עם זאת, תהליך ההחלמה יכול להיות מאתגר, במיוחד כשמדובר בגמילה משככי כאבים. מאמר זה יספק טיפים ואסטרטגיות לניווט בתהליך הגמילה לאחר ניתוח החלפת מפרקים.

053-3528218
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!