כאבים כרוניים במפרקים

שלחו לנו הודעה לייעוץ ראשוני

תוכן עניינים


 

כאבים כרוניים במפרקיםמפרקים הם חלקים בגוף שתפקידם לחבר בין העצמות ולאפשר נוחות בתנועה. קחו לדוגמא את מפרק הברך שמחבר בין הירך והשוק ובזכותו, נוכל לבצע תנועות שונות באמצעות הרגליים. ישנם אנשים שבגיל מסוים, או בגלל בעיות תורשתיות, עשויים ללקות בכאבים כרוניים במפרקים, מה שמקשה עליהם את איכות החיים וההתאיידות עם השנים.

לרוב, תופעות אלה מגיעות לאחר גיל 60, אך במקרים רבים, ניתן למצוא כי זו בעיה תורשתית שיש לטפל בה בכל מיני דרכים, כגון פיזיותרפיה, טיפול תרופתי וטיפולי תנועה.

כל מפרק בגוף האדם, בנוי ממבנים אנטומיים רבים, כאשר פגם אחד, עשוי להוביל לשיבוש בתפקוד היום יומי ולגרום לתחושה של כאבים כרוניים במפרקים. יש לדעת, כי המפרקים הנמצאים בכתף במפרק  ובברך, עשויים מעצם כדורית שמאפשרת את הסיבוב של הזרוע, הכתף והירך או הברך. מה שגורם לכאבים רבים וקשים, זה בדרך כלל בגלל סחוסים שמגנים על העצם והם נשחקו עם הגיל.

כאשר העצמות חשופות, הן מתחככות האחת בשנייה ואז, נגרם כאב שקשה לסבול. פניה לאורתופד מומחה, עשויה לפתור את הבעיה ולהתחיל באבחון, טיפול תרופתי ופיזי על מנת לנסות להתגבר על הכאבים בכל דרך שהיא.

טיפולים שעשויים לסייע בכאבים כרוניים במפרקים

ניתן למצוא טיפולים שונים שעשויים לסייע בכאבים כרוניים כמו פיזיותרפיה, הידרותרפיה, תרגילים לביצוע ביתי, טיפולים תרופתיים וטיפולי תנועה. אם כל אלה אינם עוזרים, יש לבצע ניתוח החלפת מפרק באזור הכאב, כלומר, אם מדובר במפרק הירך, הברך או הכתף.

דלקות כרוניות במפרקים גורמות לכאבים, ובמקרים קיצוניים יש לעבור ניתוח להחלפת המפרק במפרק מלאכותי. על מנת לבצע ניתוח של החלפת מפרק, יש לפנות אל מי שמתמחה בניתוחים ספציפיים אלה שיש לו שנים רבות והצלחה בניתוחים מסוג זה. יש כאלה שבוחרים רופאים כירורגיים בתחום האורתופדי באופן פרטי, תוך השתתפות של קופת החולים בהוצאות אלה.

אורתופד מומחה להחלפת מפרק

אנשים רבים שסובלים מכאבים במפרקים  שמלווים סבל רב, מעוניינים כי רק רופא כירורג שהוא אורתופד מומחה, יוכל לבצע להם את הניתוח. רופאים רבים יכולים רק לשער, מהיכן מגיעות דלקות כרוניות שפוגעות במפרקים השונים, אם משחיקה במשך השנים או מדלקות שמגיעות בתורשה גם בגילאים צעירים יחסית.

זוהי בעיה נפוצה, אשר עשויה לגרום לכאב רב ולכן, פנייה אל אורתופד מומחה, תוכל להקל על הבעיה ולגרום לכם לחיים איכותיים יותר ללא מוגבלויות.

מומחים לניתוחים של מפרק הברך או מפרק הירך

אם הגעתם לדרך ללא מוצא והוחלט, כי רק ניתוח יוכל לסייע למצבכם הרפואי, כשאר אתם סובלים מכאבים כרוניים בשל דלקת פרקים שגורמת לשחיקת הסחוסים, אם בירך או אם בברך, כדאי כי תמצאו רופא כירורג המתמחה בניתוחי החלפת מפרקים בירך או בברך.

אם שמעתם על רופא כירורג ידוע, ששמו הולך לפניו, בררו כיצד ניתן יהיה לקבוע עמו תור  ותוך כמה זמן ניתן יהיה לעבור את הניתוח. יש לדעת כי ההחלמה והשיקום לאחר הניתוח לוקחים זמן ארוך, אך יש לעקוב תמיד אחר הוראותיו של הרופא, על מנת שההחלמה תהיה קלה.

קיים צורך בהחלפת מפרק מלאכותי כעבור עשר עד 15 שנים מהניתוח המקורי, ומומלץ לקבל טיפולי רפואה אלטרנטיבית. דיקור סיני, למשל, וטיפולים ייחודיים עשויים לדחות או אפילו לבטל לגמרי את הצורך בניתוח מפרק הירך, הכתף או הברך.

מומחית לטיפול בברכים ד"ר רויטל מלאכי
מומחית לטיפול בברכים ד"ר רויטל מלאכי

ד"ר רויטל מלאכי, מייסדת המרכז לטיפול בברכים והחלפת מפרק ברך, מגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה מ- 10 שנים בהם היא טיפלה בהצלחה במאות מטופלים ומטופלות. טיפול באנשים תמיד משך אותי, בחירת המקצוע הגיעה ישירות מהלב!

המרכז להחלפת מפרקים

אם אתם עומדים לעבור ניתוח להחלפת מפרק,
חברת איימיס מציעה לכם את שירותי מחלקת הניתוחים האורתופדיים,
הכוללת אפשרויות טיפולים כירורגיים ברמה גבוהה, אותם מבצעים מומחים בעלי מוניטין רב,
מארצות הברית, אירופה ישראל.

למה לבחור באיימיס לניתוח החלפת מפרקים?

שלחו לנו הודעה

פוסטים נוספים:
החלפת מפרק

ישנם ניתוחים מורכבים, במיוחד בכל הקשור לניתוחים אורתופדיים. אחד מהניתוחים הנפוצים ביותר, הוא ניתוח החלפת מפרק. בגלל הסיכוי לזיהום לאחר הניתוח, רופאים רבים ממליצים ליטול

ניווט בגמילה לאחר החלפת מפרק: טיפים ואסטרטגיות

ניתוח החלפת מפרקים יכול להיות חוויה משנה חיים עבור אלה שעוברים אותו, ומציע הקלה בכאבים ושיפור ניידות. עם זאת, תהליך ההחלמה יכול להיות מאתגר, במיוחד כשמדובר בגמילה משככי כאבים. מאמר זה יספק טיפים ואסטרטגיות לניווט בתהליך הגמילה לאחר ניתוח החלפת מפרקים.

053-3528218
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!