באלו מקרים יש לעבור ניתוח החלפת מפרק?

שלחו לנו הודעה לייעוץ ראשוני

תוכן עניינים


באילו מקרים ניגשים לניתוח החלפת מפרק?אם אתם סובלים מכאבים ואובדן תפקוד בירכיים או בברכיים, ניתוח החלפת מפרק מטפל בתסמינים באמצעות גישות ניתוח מתקדמות להחלפת מפרקים מלאה או חלקית. טיפול בדלקת מפרקים מתחיל ללא ניתוח. משככי כאבים ללא מרשם ותרופות אנטי דלקתיות עשויות לסייע.

שימוש במקל הליכה או הימנעות מפעולות העלולות לפגוע במפרק מספקים אף הם הקלה. אך הכאב עלול להתפתח ולהגיע למצב הדורש ניתוח. בהתחלה, הכאב או הנוקשות מתרחשים במהלך הליכה ארוכה בלבד, אך עם הזמן, הכאבים מחמירים. ככל שדלקת הפרקים מחמירה, שגרות תנועה כגון הליכה קצרה, נעילת נעליים או הלבשה עלולות לגרום לכאב. דלקת פרקים של הירך והברך עלולה להשפיע על החיים באופנים רבים, כולל תחושות פסיכולוגיות.

החדשות הטובות: החלפת מפרק ירך וברך הם ניתוחים מוצלחים ביותר

לוקח זמן לרפא את המפרק לאחר הניתוח, אך אנשים רבים שבים לחיים פעילים נטולי כאבים. הפחתת הכאב מובילה לשיפור ההליכה והבריאות הכללית. שיטה נפוצה למדידת ערך ההליך היא השוואת המצב הגופני והנפשי לשנים של איכות החיים שהוא מעניק למטופל.

גם הבריאות הכללית ותחושת הרווחה משתפרות. יחד עם זאת, תשעה מתוך עשרה אנשים מדווחים שהיה עליהם לעבור את אותו ניתוח שוב על מנת לטפל בדלקת הפרקים.

המועד הנכון לביצוע הניתוח: החלטה משותפת

יש צורך לחשוב על גורמים רבים כגון בריאות כללית, זמן ההשבתה מהעבודה, התחייבויות משפחתיות ותקופת השיקום לאחר הניתוח. רוב האנשים מחליטים שהזמן מתאים כאשר הברך או כאבי הירך מונעים מהם לחיות בנוחות. במקרים רבים, כאבי מפרקים מונעים ביצוע פעולות פשוטות ביותר.

לעתים לא ניתן לתפקד בבית או במצבים חברתיים, או לבצע את העבודה. לכן יש לקבל את ההחלטה על מועד ביצוע הניתוח, באופן אישי ובהתחשב בכל השיקולים.

מה קורה אם מחליטים להמתין זמן רב מדי להחלפת מפרק?

אנשים עם בעיות מפרקי ירך וברך סובלים משני מצבים: תסמיני כאב מכאניים כגון נעילת המפרק, וכאב נפיחות ונוקשות הנמשכים שנים לפני הניתוח. אנשים אחרים מתייעצים עם הרופא כאשר התסמינים המכאניים, כגון נעילה, לחץ, שחיקה או צליעה, מחמירים.

תסמינים אלו עלולים לסכן את הבטיחות בבית או בעבודה. ככל שדלקת מפרקי הירך והברך מחמירה, גם נוקשות המפרקים מחריפה, וניתוח החלפת המפרק יהיה מורכב יותר. גם ההתאוששות וטיפולי הפיזיותרפיה יהיו ארוכים יותר.

ככל שממתינים זמן רב יותר – המצב מחמיר יותר

למרבה הצער, במקרים חמורים, הגמישות לא תשוב לעולם. עם המתנה ארוכה מדי, לא תוכלו להשיג את מלוא היתרונות של ניתוח החלפת מפרק ירך.

השהייה באשפוז עשויה להימשך עד שלושה ימים בהתאם לתכנית השיקום האורתופדי, וקצב ההתקדמות עם טיפולי הפיזיותרפיה. תקופת השיקום תלויה באופן משמעותי במצב המטופל טרם הניתוח, גילו, ובעיות רפואיות אשר עשויות לעכב את השיקום.

תקופת השיקום בבית החולים

תקופת השיקום בבית החולים מתחילה מיד, ביום שלאחר הניתוח. פיזיותרפיסט מסייע למטופל ללכת, והוא מקבל טיפול אחד או שניים ביום. מטרת הטיפול היא לסייע בחיזוק השרירים וההליכה. הטיפול נועד אף לוודא שהמטופל יכול לנוע בבטחון עם השיבה הביתה. השיקום חשוב גם לתפקוד כגון הלבשה, רחצה, קימה מכיסא וטיפוס במדרגות.

שיקום מיד לאחר הניתוח מסייע לשיפור התפקוד ומניעת מצבים רפואיים אחרים כגון דלקת ריאות וקרישי דם. אך בעוד שתנועה מסייעת למניעת מצבים אלו, רוב הרופאים משתמשים בתכנית רשמית יותר של מניעת קרישי דם, כגון גרבי דחיסה לרגליים ותרופות מדללות דם, בהם יש להשתמש לאחר השיבה הביתה.

מומחית לטיפול בברכים ד"ר רויטל מלאכי
מומחית לטיפול בברכים ד"ר רויטל מלאכי

ד"ר רויטל מלאכי, מייסדת המרכז לטיפול בברכים והחלפת מפרק ברך, מגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה מ- 10 שנים בהם היא טיפלה בהצלחה במאות מטופלים ומטופלות. טיפול באנשים תמיד משך אותי, בחירת המקצוע הגיעה ישירות מהלב!

המרכז להחלפת מפרקים

אם אתם עומדים לעבור ניתוח להחלפת מפרק,
חברת איימיס מציעה לכם את שירותי מחלקת הניתוחים האורתופדיים,
הכוללת אפשרויות טיפולים כירורגיים ברמה גבוהה, אותם מבצעים מומחים בעלי מוניטין רב,
מארצות הברית, אירופה ישראל.

למה לבחור באיימיס לניתוח החלפת מפרקים?

שלחו לנו הודעה

פוסטים נוספים:
מנתח אורתופדי מומחה

כאבי גב, פציעות ספורט, ירכיים וברכיים הם מספר מצבי שרירים ושלד המשפיעים באופן נרחב על מערכת הבריאות. לקבלת האבחנה הנכונה ואפשרויות הטיפול המתאימות ביותר, חשוב

מתי לא מומלץ לבצע ניתוח החלפת מפרק?

החלפת מפרק ירך היא הליך כירורגי במהלכו חלקים חולים של המפרק מוסרים ומוחלפים עם חלקים חדשים, מלאכותיים, הנקראים תותבת. מטרות הניתוח כוללות שיפור הניידות, שיפור

ניתוח חוזר להחלפת מפרק ירך

ניתוח חוזר להחלפת מפרק ירך מבוצע לתיקון תותבת שהושתלה בניתוח המקורי, וניזוקה לאורך הזמן עקב זיהום, או עקב בלאי טבעי של המותניים. הניתוח מסייע לתקן

נעילה מכאנית של המפרק

נעילה מכאנית של המפרק היא מונח המשמש לתיאור מצב מכאיב המתרחש כתוצאה מאורך הברך בזווית מסוימת במהלך הארכת מפרק הברך. מצב זה גורם לכאב ברך

מהו מפרק סינוביאלי?

גוף אדם בוגר מכיל 206 עצמות וכשלוש מאות מפרקים, או נקודות שבהן שתי עצמות נפגשות. רוב המפרקים הם מפרקים סינוביאליים, כגון הברכיים. כל המפרקים הסינוביאליים

אבחנה לקראת ניתוח החלפת מפרק

  כאבי ברכיים הם כאבים שכיחים ואופייניים לקבוצות גילאים מסוימים. כשהכאבים מתחילים, יש להגיע לרופא אורתופד, שמתמחה בתחום דלקת פרקים ופגעים בפרקים בגלל סיבות. שחיקת

053-3528218
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!