ניתוח לתיקון שבר לאחר החלפת מפרק ירך מלאה

שלחו לנו הודעה לייעוץ ראשוני

תוכן עניינים


שבר לאחר ניתוח החלפת מפרק ירך מלאהמפרק הירך הוא החיבור בין עצם הירך לאגן הירכיים. המפרק עצמו לא נראה גדול במיוחד, אך בעקבות מיקומו הוא משמעותי וכל שינוי בו יכול להיות הרה גורל. כאבי מפרקים נחשבים לתופעה נפוצה יחסית ושכיחותם עולה עם הגיל.

הרצון הטבעי של עולם הרפואה הוא לטפל בבעיות המפרקים באמצעים בלתי פולשניים – חיזוקי שרירים, פיזיותרפיה ונוגדי דלקת. במקרים בהם לא ניתן לטפל במצב באמצעות גישות אחרות, הרופאים מבצעים החלפת מפרק ירך בכדי להעניק למטופלים את איכות החיים החסרה להם בעקבות הכאבים הכרוניים שאינם מאפשרים ניהול אורח חיים תקין. בישראל מתבצעים בישראל מדי שנה כשמונת אלפים ניתוחים להחלפת מפרקים, וחשוב לבחור היטב היכן לעבור את הניתוח.

למה מתעורר הצורך בהליך חוזר להחלפת מפרק?

החלפת מפרק הירך אומנם נחשבת לצעד הסופי בתכנית הטיפולית, אך מה עושים במידה והמפרק המוחלף עצמו נשבר בשנית? כיצד מתמודדים המטופלים עם התופעה ולמה היא מתרחשת? החלפת מפרק ירך ראשונה היא ניתוח שנעשה לרוב בקרב מבוגרים וקשישים. ניתוח שכזה בצעירים ובבני נוער נחשב לנדיר יחסית.

הליך חוזר להחלפת מפרק ירך מתבצע ברוב המקרים בקרב אנשים מעל גיל 55. הניתוח מסובך ונוטה להסתבך יותר אצל קשישים ולכן יש לבחון כל מקרה לגופו בהתאם למטופל, מצבו הבריאותי, גילו ויכולתו לעמוד בניתוח המורכב. מאחר ואוכלוסיית היעד של הניתוח רובה מבוגרים, לא מפתיע לגלות כי פעמים רבות סיבת ההחלפה החוזרת היא נפילות.

מבוגרים רבים נופלים בצורה קשה ועקב הנפילה חווים שבר. השבר יכול להיות בעצמות המחזיקות את השתל ועקב השבר ישנה התרופפות של השתל עצמו ויש צורך לבצע ניתוח תיקון עד כדי החלפה חוזרת. השבר יכול להתרחש גם כן במפרק המוחלף עצמו – אך מדובר במקרים של מכות ונפילות קשות במיוחד. במצב כזה אין אפשרות להישאר עם המפרק השבור ויש לבצע ניתוח חוזר לצורך החלפתו.

אבחון צורך בטיפול חוזר

בשלב זה יש צורך לגשת לאבחון משני כיוונים – קליני ואמצעי הדמיה. את המצב הקליני ניתן לזהות אצל מטופל כבר בכניסה למרפאה. לרוב הוא יספר על כאבים, שמיעת רעשים ממפרק הירך וחוסר יכולת להתמודד עם הכאב הנלווה לתחושות אלו.

מלבד הסיפור הקליני, חובה לפנות לאמצעי הדמיה כגון צילום רנטגן שיאפשר לראות בדיוק היכן נמצא השבר, האם הוא אכן מצריך ניתוח חוזר ולפעמים אפילו יוכל לתת מידע על מקומות הכניסה האפשריים לניתוח.

גישות מתקדמות בניתוח חוזר להחלפת חמפרק

אם רופא מומחה אכן מחליטים על צורך בניתוח חוזר לצורך החלפת המפרק יש צורך להכין את הציוד המתקדם ביותר מאחר וניתוח חוזר באזור רגיש כל כך פותח אפשרות סבירה לסיבוכים. מלבד הציוד, חשוב להקפיד כי המנתחים יהיו רופאים שביצעו את ניתוחים חוזרים בעבר ומודעים לבעייתיות ולפרוצדורות הנלוות.

בנוסף, לעתים שחיקה מרובה של העצם והסחוסים מסביב יהיה חוסר באזור בכדי לקבע את העצם בצורה הטובה ביותר. במצב כזה יש צורך בהשתלת עצם מלאכותית כדי לאפשר למפרק להתקבע בצורה המיטבית ולהימנע מניתוח נוסף לתיקונים אחרים.

סיבוכים אפשריים

מחקר שנערך בבית חולים בקנדה דיווח כי הסיכוי לזיהומים בניתוחים חוזרים להחלפת מפרק ירך גבוהים בחמישים אחוזים מניתוחים ראשונים בתחום. הנטייה לזיהומים מתרחשת לרוב בסביבות השתל והרקמה הרכה סביבו עקב פתיחה חוזרת של האזור, פציעה של הרמות ופתיחתן לאוויר וחיידקים הנמצאים באזור במהלך הניתוח והאשפוז ועלולים להיתפס למקום.

חשוב לדעת כי המחקר הראה סיכון גבוה יותר עבור חולי סכרת. הנטייה שלהם לזיהומים עקב ניתוחים חוזרים להחלפת ירך גבוהה יותר משל מטופלים שאינם סובלים מסכרת ולכן יש לקחת זאת בחשבון כאשר מחליטים על תהליך ניתוחי נוסף.

מומחית לטיפול בברכים ד"ר רויטל מלאכי
מומחית לטיפול בברכים ד"ר רויטל מלאכי

ד"ר רויטל מלאכי, מייסדת המרכז לטיפול בברכים והחלפת מפרק ברך, מגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה מ- 10 שנים בהם היא טיפלה בהצלחה במאות מטופלים ומטופלות. טיפול באנשים תמיד משך אותי, בחירת המקצוע הגיעה ישירות מהלב!

המרכז להחלפת מפרקים

אם אתם עומדים לעבור ניתוח להחלפת מפרק,
חברת איימיס מציעה לכם את שירותי מחלקת הניתוחים האורתופדיים,
הכוללת אפשרויות טיפולים כירורגיים ברמה גבוהה, אותם מבצעים מומחים בעלי מוניטין רב,
מארצות הברית, אירופה ישראל.

למה לבחור באיימיס לניתוח החלפת מפרקים?

שלחו לנו הודעה

פוסטים נוספים:
חדש: ניתוח רובוטי להחלפת מפרקים

הפופולריות של ניתוחי החלפת מפרק הולכת ועולה. בקצב הנוכחי, ההערכה היא כי עד סוף העשור צפוי מספר המנותחים לשלש את עצמו. יש החוזים שהמספר אף

החלפת מפרק בעזרת מחשב

אוסטוארטרוזיס היא מחלת מפרקים נפוצה ביותר המתאפיינת בהריסה של הסחוס שהוא חלק מהמפרק אשר עוטף את קצות העצמות ולמעשה מאפשר תנועתיות חלקה של המפרק. כאשר

הפרוטזות המתוחכמות בעולם

אנשים רבים משתמשים בביטויים נפוצים דוגמת "המכונית היא הרגליים שלי" או "המחשב הזה הוא הידיים שלי בחוץ לארץ", אך מה אם באמת חסרות לאדם ידיים או

הליך החלפת מפרק ירך בגישה אחורית

החלפת מפרק ירך הוא הליך נפוץ בקרב בני גיל הזהב הסובלים משחיקת המפרק, שגורם לכאב והגבלה בתנועה. ניתוח זה מוצע גם לאנשים שעברו חבלה במפרק, או לסובלים

053-3528218
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!