שבר בצוואר הירך

שלחו לנו הודעה לייעוץ ראשוני

תוכן עניינים


 

שבר במפרק הירךבכל שנה, מיליוני אנשים בעולם, במיוחד בקרב הגיל השלישי, לוקים בשבר בצוואר הירך. במקרים אלה אין פעולה אחרת לעשות מאשר ניתוח לקיבוע השבר. רוב השברים מופעים לאורך הירך ויש לקבע אותם באמצעות ברגים.

סוג אחר של  שבר, יכול להיגרם בצוואר הירך, הנמצא במפרק התת ראשי, בראש הירך בחלק העגול והכדורי. שבר במפרק התת ראשי מתרחש בקרב אנשים מבוגרים, עקב מעידות שקרו בבתיהם. גם צעירים שנפגעו מתאונת דרכים, בניתוח המוכר יותר, מפרקים את החלק הכדורי מהפרק משתילים שתל שיתאים.

חשיבות הטיפול במפרק – ממש כמו החזרת כתף פרוקה למקומה, כך מתבצע הטיפול בשימור עצם הירך תוך קיבועה והחזרתה למקומה. את איחוי השבר בצוואר הירך, יש לבצע עד יומיים מהרגע שאובחן השבר. יש לציין, כי כמו בכל ניתוח, קיימים סיכונים כגון: הרדמה

מחלות מפרקים

כשהפרקים סובלים מדלקת וזיהום, הדבר הראשון שהרופא בודק הוא הנוזל הסינוביאלי. כשקיים צורך בבדיקת נוכחות זיהום, הרופא בודק את הנוזל במפרק הסינוביאלי, כדי לוודא אם קיים זיהום, כך שהנוזל במקרה זה יהיה עכור.

שכיחות דלקות ושבר בצוואר הירך, היא בקרב מבוגרים בגילאי שישים, והשכיחות גוברת עד גיל שמונים. מפרק סינוביאלי, הינו המפרק הנפוץ בגוף עם יכולת התנועה הרבה ביותר מבין המפרקים.

ניתוחים לטיפול בשבר בצוואר הירך: בעיקר בקרב נשים

דילול העצם מתחיל בגילאי ארבעים. ככל שחולפות השנים, דילול העצם רק גובר וכן הסכנה לנפילות או חוסר שיווי משקל. גם היסטוריה של מחלות שקשורות לצפיפות העצם, ומסת העצם ודחיסותה.

שתייה של אלכוהול, נטילת תרופות למיניהן, עישון, עשוי להאיץ את אובדן העצם ולהגביר את הסיכון לאוסטיאופורוזיס ושברים שונים  בירך.

שיקום לאחר ניתוח באמצעות מדרסים – לאחר ניתוח שבר בצוואר הירך, יש להקפיד על הנחיות תהליך השיקום בהתאם להתקדמות וקצב המנותח. פיזיותרפיה ושימוש נכון במדרסים, מאפשרים את שיפור התמיכה, כך שהמפרקים יכולים לנוע באופן חופשי. תמיכת מערכות הגוף חיונית לשיקום יעיל של מי שמחלים ומשתקם מניתוח או איחוי של שבר בצוואר הירך.

האם ניתן לקבל כספים מביטוח תאונות אישיות לאחר ניתוח של שבר בצוואר הירך?

ניתן יהיה לתבוע את הביטוח הלאומי בגין אחוזי נכות גם בשיעור של חמישים אחוזים לאחר ניתוח של שבר בצוואר הירך ומקרים מסוימים מזכים באחוזי נכות בגובה של עד שבעים אחוזים. אם מתרחש כיפוף של עשרים עד שלושים מעלות, קיימת זכאות לארבעים אחוזי נכות.

מי שיש לו ביטוח תאונות אישיות, יוכל לתבוע מפוליסת הביטוח, פיצוי בגין תאונות אישיות, כך שיכלול גם את אובדן כושר העבודה, במידה ומדובר על אדם שעדיין לא הגיע לגיל פרישה. ניתן לתבוע גם מהביטוח הלאומי וגם מהביטוח הפרטי, כך שניתן יהיה לנסות להשיג כמה שיותר לאדם שהפך להיות נכה או מוגבל בניידות.

לאחר קביעת אחוזי הנכות, במידה ויש החמרה במצב, יש לגשת שוב לביטוח בגין הגדלת אחוזי נכות ולהופיע בפני הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח  לאומי, בלוויית מסמכים רפואיים המראים על שינוי במצבו של הנפגע.

אולי יעניין אותך גם:

כך תשמרו על בריאות המפרקים שלכם בקלות

מומחית לטיפול בברכים ד"ר רויטל מלאכי
מומחית לטיפול בברכים ד"ר רויטל מלאכי

ד"ר רויטל מלאכי, מייסדת המרכז לטיפול בברכים והחלפת מפרק ברך, מגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה מ- 10 שנים בהם היא טיפלה בהצלחה במאות מטופלים ומטופלות. טיפול באנשים תמיד משך אותי, בחירת המקצוע הגיעה ישירות מהלב!

המרכז להחלפת מפרקים

אם אתם עומדים לעבור ניתוח להחלפת מפרק,
חברת איימיס מציעה לכם את שירותי מחלקת הניתוחים האורתופדיים,
הכוללת אפשרויות טיפולים כירורגיים ברמה גבוהה, אותם מבצעים מומחים בעלי מוניטין רב,
מארצות הברית, אירופה ישראל.

למה לבחור באיימיס לניתוח החלפת מפרקים?

שלחו לנו הודעה

פוסטים נוספים:
השמנת יתר חריגה ושחיקת מפרקים

כיום, אחוזי השמנת היתר באוכלוסייה מגיעים לממדים היסטוריים, שלמרבה הצער רק עולים משנה לשנה. אנשים הסובלים מהשמנת יתר חולנית, נמצאים בסיכון מוגבר. המדובר הוא באנשים

שחיקת מפרק הירך

כאבים במפרק הירך, הם תופעה ידועה במיוחד בגיל מתקדם. כאבים אלה, גורמים לאי נוחות ולהגבלה בתנועה. איכות החיים נפגעת, אבל עם התקדמות הרפואה, ניתן לבצע

שינויים ניווניים במפרקים כתוצאה מדלקת

קיימים  סוגים רבים של דלקות מפרקים. ישנן דלקות שהן אוטואימוניות, כאלה הנגרמות שנגרמות בשל מחלות מטבוליות. אחת ממחלות הפרקים השכיחות, הינה דלקת פרקים ניוונית שהיא

דלקת מפרקים שגרונית

  רבים סובלים מדלקת פרקים, אך ישנם שני סוגים של דלקות. הדלקת הראשונה הינה ניוונית והשנייה הינה דלקת מפרקים שגרונית. מדובר על מחלה כרונית במפרקי

מהי דלקת מפרקים ניוונית?

אנשים רבים סובלים מכאבים כתוצאה של דלקת מפרקים ניוונית. הפגיעה במפרקים בדלקת מפרקים זו, נובעת כתוצאה מהפרה של שיווי בין תהליכי בנייה לבין תהליכי שחיקה

053-3528218
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!