חוות דעת רפואית

שלחו לנו הודעה לייעוץ ראשוני

תוכן עניינים


חוות דעת רפואיתאנשים שעוברים ניתוח זקוקים לעתים לחוות דעת רפואית על מנת לתבוע אחוזי נכות מהמוסד לביטוח לאומי, או חוות דעת שתהווה עדות לתביעה בבית המשפט בגין רשלנות רפואית. במסגרת חוות הדעת, המומחה בודק את המתלונן, סוקר את המקרה, דן בבעיות הרפואיות שהיו לפני הניתוח, מעריך את הנזק שנגרם לנפגע או הקשר הסיבתי לפגיעה.

הוא בוחן את רמת הנכות, החמרת המצב, או אי אפשרות לעבוד בשל הפגיעה כתוצאה מהניתוח או ממצבו הרפואי של החולה.

פגיעה בעבודה

אם אינכם יכולים לחזור למקום העבודה בשל מצבכם הרפואי לאחר פגיעה במפרקים בגלל מחלה שהוחמרה והיה צורך לבצע ניתוח, זה הזמן לדרוש באמצעות תביעה למוסד לביטוח הלאומי, תביעת נכות.

ייתכן כי גם תאונת עבודה שקרתה לכם בעבודה ופגעה בכם בגפיים, עשויה להיות עילה טובה לתביעת נכות ואובדן כושר עבודה, אם מחברת הביטוח או אם מהמוסד לביטוח לאומי. ניתן לתבוע את שניהם בנפרד ולזכות בסכומים שיוכלו לכלכל אתכם.

חוות דעת של אורתופד מומחה היא מסמך קביל בבית המשפט

תקנת סדר הדין האזרחי, קובעת כי תובע  המעוניין להוכיח "עניין שברפואה" ולתמוך את תביעתו רק באמצעות חוות דעת מומחה. במידה והתובע לא צירף חוות דעת זו של רופא מומחה, בית המשפט עשוי לבטל את תביעתו מבלי לדון בה.

חוות דעת רפואית, תהיה ערוכה, בהתאם לדיני הראיות ותכתב על ידי מומחה רפואי בתחום הרלוונטי. בחירת מומחה מתאים, תהיה מבוססת, על סמך הניסיון ונכרת תחומי הרפואה השונים, לדוגמא, חוות דעת רפואית על מצב המטופל לאחר ניתוח החלפת מפרק ירך.

שיקולים בכתיבת חוות דעת רפואית – לפעמים, בגלל ניגוד עניינים, מומחים שונים מנועים מלכתוב חוות דעת למשל בגין רשלנות רפואית בניתוח החלפת מפרק ירך. במקרים אלה, יש לפנות אל עו"ד שיש לו ניסיון בתביעות של רשלנות רפואית, אשר עובד באופן קבוע עם מומחים בתחומי הרפואה השונים.

חוות דעת שנייה לגבי החלטה על החלפת מפרק הירך

אנשים רבים מעוניינים בחוות דעת שנייה של כירורג אורתופד מומחה, כדי לשקול שוב את כדאיות הניתוח. זוהי גישה הגיונית, היות וקיימים טיפולים רבים ברפואה המודרנית וישנם סיכונים רבים בכל ניתוח.

מחקר חדש מצא אנשים שעומדים לעבור ניתוח להחלפת מפרק הירך, מעל לגיל שישים, חשופים לסכנה גדולה יותר להתקף לב שעשוי להיגרם, כשבועיים לאחר הניתוח. מטופלים עם היסטוריה של בעיות לב, שעברו צינטור או שהם נושאים קוצב לב, זקוקים לחוות דעת רפואית לפני ניתוח החלפת מפרק הירך, מהקרדיולוג והן מהכירורג האורתופדי.

על המטופל או המועמד לניתוח החלפת מפרק הירך, לדעת מה הסיכונים הצפויים לו ולהתייחס אליהם בכובד ראש, כך שיקבל את חוות הדעת וההמלצות מהרופאים  המטפלים כגון: רופא המשפחה, רופא אורתופד והקרדיולוג, במידה והם סובלים מבעיות קרדיולוגיות.

בעיית ניידות? יש להמציא חוות דעת רפואית לאחר ניתוח החלפת מפרק הירך

אם קיימת בעיית ניידות לאחר ניתוח החלפת מפרק הירך, יש להמציא חוות דעת רפואית, המראה על בעיה רפואית כגון קושי בהליכה, כך שהמטופל יוכל להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי, בדבר אחוזי נכות זמניים עד לתקופה מסוימת.

אם לאחר תקופה זו, עדיין המצב נותר בעינו וישנם עדיין קשיים בניידות, יש להמציא דו"ח החמרת מצב, כך שהמטופל יקבל את אחוזי הנכות שקבע המוסד לביטוח לאומי. במידה ואחוזי הנכות היו נמוכים מדי, ניתן לערער על ההחלטה באמצעות עו"ד לדיני נזיקין.

מומחית לטיפול בברכים ד"ר רויטל מלאכי
מומחית לטיפול בברכים ד"ר רויטל מלאכי

ד"ר רויטל מלאכי, מייסדת המרכז לטיפול בברכים והחלפת מפרק ברך, מגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה מ- 10 שנים בהם היא טיפלה בהצלחה במאות מטופלים ומטופלות. טיפול באנשים תמיד משך אותי, בחירת המקצוע הגיעה ישירות מהלב!

המרכז להחלפת מפרקים

אם אתם עומדים לעבור ניתוח להחלפת מפרק,
חברת איימיס מציעה לכם את שירותי מחלקת הניתוחים האורתופדיים,
הכוללת אפשרויות טיפולים כירורגיים ברמה גבוהה, אותם מבצעים מומחים בעלי מוניטין רב,
מארצות הברית, אירופה ישראל.

למה לבחור באיימיס לניתוח החלפת מפרקים?

שלחו לנו הודעה

פוסטים נוספים:
רשלנות רפואית

רשלנות רפואית מתרחשת בשל חוסר שיקול דעת נכון של רופא שאינו בכיר, או חוסר מקצועיות של רופא כירורג, אשר עשוי להוביל לנזקים בריאותיים וכן קושי

חדש בבתי החולים בארץ

בתי חולים גדולים ופרטיים המוכרים בישראל, ישנן שיטת טובות יותר לניתוח של החלפת מפרק הירך. גם בגישה הקדמית, גם בגלל השתלים החדשנים והציוד כגון שולחן

תגמולי ביטוחים לאחר החלפת מפרק

  אנשים שעברו ניתוח להחלפת מפרק הירך והם עדיין לא בגיל פרישה, זכאים לקבל תגמול מהביטוח כמו קצבה שמוגדרת כאובדן כושר עבודה. במקביל, ניתן להתחיל

053-3528218
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!