מה תפקידו של אורטופד לפציעות ספורט?

שלחו לנו הודעה לייעוץ ראשוני

תוכן עניינים

אורטופד ספורט הוא רופא אשר מתמחה בביצועים בתחום הספורט, מניעת פציעות, החלמה במקרה של פגיעה ופרוטוקול טיפולי. הפציעות יכולות להיות בשריר ובשלד כאשר ספורטאים, מכל הענפים, חשופים יותר לפגיעות כשכל ספורט מביא איתו סכנות שונות. התנהלות נכונה לפני האימון יכולה להפחית סיכונים וטיפול נכון ומהיר יכול להוביל לשיקום טוב שמאפשר לחזור לאימונים.

אורתופד ספורט הוא רופא כירורג מומחה אשר התמקד בפציעות ספורט. הוא יכול לבצע אבחון מדויק ולטפל במצבים אשר משפיעים על מערכת השרירים והשלד כולל עצמות, מפרקים, רצועות, שרירים וגידים. הוא יכול להשתמש במגוון שיטות טיפוליות, החל משיטות לא פולשניות כמו פיזיותרפיה ועד להתערבויות כירורגיות מורכבות.

מניעה כמפתח לאימון יעיל

ככל שניתן, עדיף שכל ספורטאי יכיר את הסכנות הקיימות בסוג הספורט בו הוא עוסק ושיחזיק בפרוטוקול מניעה. בתוך כך ישנו חימום מתאים וביצוע תרגילי מתיחה אשר מותאמים לספורט הספציפי. הרעיון של התאמת התרגולים הוא עבודה על מפרקים, שרירים ורצועות שעשויים להיפגע בפעילות לא נכונה. אפשר לראות כי כל סוג אימון שונה ומותח את היכולות לכיוון אחר.

למשל, שחקני כדורסל מותחים את הקרסול אל הקצה כשהם מבצעים ניטור אל הסל. לעומתם מרימי משקולות יכולים דווקא לסכן את הגב, התחתון או העליון, בהתאם להתמקצעות שלהם. ליווי של אורטופד ספורט יכול לסייע למתאמנים בפעילות בריאה יותר, שמירה על עצמם והשגת התוצאות המקסימליות בלי להיפגע.

אורטופד ספורט הוא הכתובת לאבחון

אחד התפקידים החשובים של אורתופד ספורט הוא ביצוע אבחון פציעות בצורה מדויקת. לפעמים הרופא יוכל להבין מיד את אופי הפציעה, אך על פי הצורך הוא יידע לשלוח את המטופל לבדיקות הדמיה כולל רנטגן ו-MRI. האבחון משמעותי ומאפשר למטופל לקבל את הטיפול הטוב ביותר, בזמן הקצר ביותר ולחזור לשגרת האימונים במהירות האפשרית.

יש לציין כי גם לאחר האבחון יש לפעול לטיפול כשלעתים אפשר יהיה לחזור לשגרה תוך שעות או ימים ספורים ולעתים הספורטאי יצטרך לנוח במשך חודשים. במקרה זה, הרופא ימליץ על פעולות שיוכלו לסייע להחלמה ולחזק את הגוף ככל האפשר בלי להשתמש באזור הפגוע.

טיפול מקצועי – עם או בלי התערבות כירורגית

כל ספורטאי חשוף לפגיעות וכל פציעה יכולה להיות שונה. לעתים אפשר לטפל בפגיעה ללא כל התערבות כירורגית כשהרופא יבצע פעולות שונות וימליץ על פיזיותרפיה ותרגילים שיחזקו את המטופל. במקרה שאי אפשר להחלים ללא התערבות פולשנית, אורטופד ספורט ימליץ על פעולה כירורגית וינחה את המטופל לכל אורך הדרך, מה יבוצע בניתוח וינחה את המטופל בתקופת ההחלמה.

יש לציין כי לרשות הרופא עומדים אמצעים רבים ובתוך כך: פיזיותרפיה, תרופות לשיכוך כאבים, זריקות שמתבצעות לאזור ספציפי וניתוח. ההחלטה כיצד לטפל תתקבל לאחר בדיקה מקיפה, איסוף נתונים רבים ככל הניתן וגם בהתאם לעברו של המטופל. ישנה חשיבות למומחיות של הרופא בתהליך הטיפול וההחלמה וחשוב לבחור בבעל ניסיון רב שמכיר את ענף הספורט ויכול לתת מענה מקיף.

בחירת אורתופד

כל ספורטאי צריך שיעמוד לרשותו צוות מקצועי. החל מהמאמן שמנחה אותו כיצד לפעול, תזונאי או בעל הסמכה לסייע בתחום התזונה ועד לאורתופד ספורט. ההישגים האישיים הם תוצר של אימונים קשים, התמדה ופעולות שמתבצעות בצורה המיטבית עבור הגוף. התפקיד של הרופא הוא לסייע לספורטאי להגיע להישגים במינימום פציעות ובמקרה של פציעה להחלים במהירות ובצורה המיטבית.

ד"ר לי יערי

ד״ר לי יערי, אורטופד ספורט מנתח, מביא ניסיון עשיר בתחום והכרות עם ענפי הספורט השונים. מתאמנים וספורטאים שנפצעו ורוצים את הטיפול הטוב ביותר, פונים למרפאה ומקבלים את כל הכלים הנדרשים לתמיכה מיטבית בפעילות שלהם. לפרטים נוספים, צרו קשר.

מומחית לטיפול בברכים ד"ר רויטל מלאכי
מומחית לטיפול בברכים ד"ר רויטל מלאכי

ד"ר רויטל מלאכי, מייסדת המרכז לטיפול בברכים והחלפת מפרק ברך, מגיעה עם ניסיון עשיר של למעלה מ- 10 שנים בהם היא טיפלה בהצלחה במאות מטופלים ומטופלות. טיפול באנשים תמיד משך אותי, בחירת המקצוע הגיעה ישירות מהלב!

המרכז להחלפת מפרקים

אם אתם עומדים לעבור ניתוח להחלפת מפרק,
חברת איימיס מציעה לכם את שירותי מחלקת הניתוחים האורתופדיים,
הכוללת אפשרויות טיפולים כירורגיים ברמה גבוהה, אותם מבצעים מומחים בעלי מוניטין רב,
מארצות הברית, אירופה ישראל.

למה לבחור באיימיס לניתוח החלפת מפרקים?

שלחו לנו הודעה

פוסטים נוספים:
ביטוח בריאות: מדריך מקיף

ביטוח בריאות ממלא תפקיד חיוני בהבטחת גישה לשירותי בריאות איכותיים והגנה על אנשים מהנטל הכספי של הוצאות רפואיות. בין אם באמצעות תוכניות בחסות המעסיק, תוכניות ממשלתיות או פוליסות ביטוח בריאות פרטיות, כיסוי בריאות הולם חיוני לשמירה על רווחתו ושלוות הנפש.

ניצחון על הכאב: איך כוח ההתחדשות יכול להפוך אתכם לבריאים יותר

במהלך הנשים, אנחנו מחפשים כל הזמן דרכים כיצד להתמודד עם כאב ולהתגבר, כמה שיותר מהר, על מנת לאפשר לעצמנו לחזור בהקדם לשגרה ולהיות בריאים וחזקים יותר. המטרה שלנו היא לא למצוא פתרון לכאב בשביל לדעת איך לחיות איתו ולצידו, אלא להתגבר עליו, כך הוא ייעלם מחד ומאידך, נצא מהטיפול מחוזקים ונוכל לתפקד בצורה סדירה.

התניידות נכונה עם הליכון בגיל מבוגר

בחברה המזדקנת של ימינו, שמירה על ניידות ועצמאות היא קריטית למבוגרים, במיוחד לקשישים ובמיוחד לקשישים בשיקות לאחר ניתוח מפרקים. אתגרי הניידות בגיל מבוגר יכולים להשפיע עמוקות על איכות החיים, להוביל לאובדן עצמאות ואף להשפיע על בריאות הנפש ועל תוחלת החיים. מאמר זה שואף להאיר את החשיבות של שימוש בהליכון מיוחד המיועד למבוגרים ולמשוקמים. אמצעי עזר זה לניידות אינו רק כלי אלא קו חיים המספק יציבות, תמיכה ובטחון למשתמשים בהם. מידע זה פותח את הדלת להבנת מגוון ההליכונים הקיימים, יתרונותיהם וכיצד לבחור אחד שמתאים בצורה הטובה ביותר לצרכים. באמצעות מאמר זה, אנו שואפים להעצים מבוגרים המתמודדים עם אתגרי ניידות בידע ובהדרכה כדי לשפר את יכולת ההתניידות שלהם,ואת רווחתם הכללית. 

השפעת עודף משקל והשמנה על סיכונים כירורגיים ותוצאות בהחלפת מפרקים

ניתוח החלפת מפרקים הוא הליך נפוץ עבור אנשים הסובלים מניוון או נזק למפרקים. עם זאת, ההשפעה של עודף משקל והשמנה על הסיכונים והתוצאות של ניתוח החלפת מפרקים היא דאגה משמעותית שיש לטפל בה. מאמר זה נועד לחקור את ההשפעה של עודף משקל על סיכונים ותוצאות כירורגיות בהחלפת מפרקים, תוך הדגשת החשיבות של ניהול משקל באופטימיזציה של תוצאות המטופל.

מניעת כאבי קרסול: הגנה על מפרק כף הרגל שלך מפציעות

כאב בקרסול יכול להשפיע באופן משמעותי על הניידות ועל הפעילויות היומיומיות שלך. בין אם אתה ספורטאי, חובב כושר או סתם מתנהל בשגרת היומיום שלך, חיוני לנקוט באמצעי מניעה כדי להגן על מפרק כף הרגל שלך מפציעות. פציעות בקרסול עלולות להתרחש מסיבות שונות, כולל פעילויות הקשורות לספורט, תאונות, או אפילו נעילת הנעלה לא תקינה.

053-3528218
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!